یکشنبه، دی ۲۹، ۱۳۸۷

استرادها

بنا به تقاضای خواننده‌ای در مجله گفت وگوی هارمونیک، تصاویری از چند نمونه استراد (سازهای ساخته بر دست آنتونیو استرادیواری) در کتابخانه‌ها پیدا کردم. افسوس که به جای قدردانی از ایشان کامنتی دریافت کردم سراپا بی‌انصافی و بی‌معرفتی. این کامنت را در ذیل مطلبم ببینید. حتما تمام می‌شد غائله، اگر به جای اختصاص یک روز تعطیلی شنبه‌ام به این کار همان وقت گفته بودم: دوست عزیز، مجله حدود و ثغوری دارد و نویسنده در آن محدوده مطلب تهیه می‌کند. به من چه که شمایی دوست ندارد مطلبش را... نخوانید جانم، حق قلمی که از شما دریافت نشده! اگر تمام اجراهای دنیا با استراد را هم با نوشته همراه می‌کردم، بی‌مایه‌ای پیدا می‌شد که بگوید چگونه اجرایی با گوارنری نگذاشته‌اید برای مقایسه! بگذریم، نمی‌توان بر همه تاثیرگذار بود، اگرنه که دنیای بهتری داشتیم، نیاز به آرزویش داشتن نبود. متاسفم، ولی به هر حال، حاصل کار را به علاقه‌مندان فهیم تقدیم می‌کنم
تصویری که گفته می‌شود از آنتونیو استرادیواری باشد
از سازهای 1690 ویولن توسکان
از سازهای 1693 ویولن لانگ پدرن
از سازهای 1696 ویولای این لید
از سازهای 1704 ویولن بتس
از سازهای 1711 ویولنسل دوپورت
از سازهای 1715 ویولن آلارد
از سازهای 1722 ویولن رود
برچسبهای دوره اول
برچسبهای دوره دوم
نمونه خرک ساخت استرادیواری
شجره نامه آنتونیو استرادیواری

Online dictionary at www.Answers.com
Concise information in one click

Tell me about: